Beste oefeningen voor je Summer body!
Gezondheid

Beste oefeningen voor je Summer body!

De zomer is officieel al een tijdje hier, maar aan het weer is het nog niet te merken. Toch kan het voordat je het door hebt weer tegen de dertig graden zijn. De korte broeken en jurkjes komen dan weer tevoorschijn en we gaan allemaal snel crashdiëten en extreme trainingen doen om in vorm te komen. Hoe sneller je probeert af te vallen, hoe sneller het weer terugkomt. Dus wacht niet, start vandaag en kom op een gezonde manier in vorm voor de zomer. Hiervoor delen wij met jou de beste oefeningen voor je Summer Body.

Krijg je Summer body met deze 5 lichaamsgewicht oefeningen

Wij hebben de beste 5 oefeningen verzameld om aan je Summer body te werken. En heb jij even geluk… Voor deze oefeningen hoef je helemaal geen sportschool abonnement te hebben! Je kan ze namelijk gewoon thuis uitvoeren. Is dat niet ideaal? Dan ben jij op tijd in shape om naar je volgende reis bestemmingen te vertrekken!

1. Side-to-side push-ups

We kennen allemaal push-ups (wat een geweldige oefening is!). Maar laten we het een beetje door elkaar halen met deze zij-aan-zij variatie. Wat je doet is eigenlijk – in theorie – heel simpel. Plaats jezelf in een plank positie met beide handen vlak naast elkaar. Nu verplaats je jouw linkerhand een groot stuk naar links, doet een push-up, en kom je terug naar het midden. Vervolgens doe je hetzelfde met rechts en zo blijf je door gaan!

2. Hoge plank met been liften

Zoals met alle plankvariaties, werk je hier echt aan je bovenlichaam. Maar met de beenlift geef je jouw billen ook wat extra liefde. Misschien heb je het al afgeleid van de naam, maar je plaatst jezelf in een hoge plank positie (dus met je handpalmen op de mat). Vervolgens beweeg je telkens je rechter- of linkerbeen omhoog. Het is hierbij belangrijk dat je focust op zowel je buik, als je armen en benen.

3. Hoge plank en knie-naar-elboog

Dit is een van mijn favoriete bewegingen voor een sterke kern en strakke buikspieren. Door die knie naar de elleboog te brengen, werkt je echt aan de zijkanten van jouw taille om dat prachtige figuur te creëren.

4. Bergklimmers oefeningen voor je Summer body

Deze beweging is geweldig voor de buikspieren en stimuleert echt vetverbranding. Deze oefening telt dus ook als cardio-minuten!

5. Springende squats

Je beenspieren sterker maken en cardio in één beweging! Deze oefening vindt je terug in al mijn onderlichaam-routines. Hij zorgt namelijk echt voor geweldige resultaten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.